معرفی پنج استارت آپ فناوری مالی در اروپا
04/07/1395
2111 بازدید
از یک دهه پیش تاکنون ،گروهی از شرکت های موفق تکنولوژی مالی در اروپا شروع به کار کردند . شرکت هایی نظیرKlarna , ، Tadyen و Transeferwise آن ها روش های دریافت و پرداخت وجوه را در اروپا تغییر دادند و تنها با بهره مندی از مفاهیم بنیادی جدید در زمینه فناوری ظرف چند سال به شرکت با ارزش اروپایی تبدیل شدند. بازار حوزه فناوری مالی تابستات خود را سپری می کند و بسیارداغ است، بنابراین نگاهی خواهیم داشت به محبوب ترین استارت آپ های تکنولوژی مالی سال 2015 در اروپا :
Azimo توسط گروهی راه اندازی شد که تجربه های ناموفق زیادی از حیث اتلاف منابع و وقت حین انتقال وجه بصورت سنتی با مشتریان داشتند . آن ها می توانستند از از سیستم انتقال وجه (Transferwise) که درسال 2010 ایجاد شده بود استفاده کنند. اما آنها تصمیم گرفتند با transeferwise رقابت کنند و مشتریانی که روش های سنتی را بیشتر می پسندند هدف قرار دهند . سرمایه این شرکت در سال 2015 یعنی 3 سال پس از شکل گیری به 31.6 میلیون دلار رسید .
Centralway numbrs یک برنامه رابط تلفن همراه است که اجازه می دهدکاربران تراکنش های خود را مدیریت کنند و پیش بینی هایی از هزینه های جزیی مثل خرید یک قطعه موسیقی ، بلیط ، پرداخت قبض و صورتحساب داشته باشند . در واقع این برنامه تمامی حسابهای بانکی کاربر را تجمیع کرده و تحلیل هایی از رفتارمصرف کننده از روی مخارج به کاربر ارائه داده و هزینه هایش را پیش بینی می کند . این برنامه همچنین نقل و انتقال موبایل بانکی را آسان کرده و تمامی سوابق مالی کاربر را نگه می دارد . از سال 2012 رقم سرمایه این کسب و کار نو به 11.5 میلیون دلار رسید .
فعالیت Lendicoدر سال 2013 آغاز شد و هدفش ایجاد یک بازار شفاف برای وام است .این استارت آپ ، وام گیرندگان و سرمایه گذاران ایتنرنتی را بهم وصل می کند و هزینه های ناشی از بانکداری سنتی را کاهش داده و منابع صحیح مالی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. علاوه بر آن این استارت آپ ، سیستم نظارتی بسیار دقیقی را بر روی تمام وام گیرندگان اعمال می کند و تراکنش های پرداخت را بطور دائمی کنترل می کند . سرمایه گذاری این استارت آپ در سال 2015 به رقم 20 میلیون پوند رسید .
Setpay روش پرداختی را برای مشاغل خرد و متوسط همچنین افراد با مشاغل آزاد پیشنهاد می دهد که انواع فعالیت های اقتصادی و هزینه های مربوط به محصول و خدمات را برای شخص کنترل و راه حل ارائه می دهد . این استارت آپ بیشتر در تسهیل پرداخت ، بهبود وفاداری مشتریان در باشگاه مشتریان و آگهی کردن محصول و خدمات در روزنامه ها ، پیشنهاد شده و در سال 2015 سرمایه ای معادل 2 میلیون دلار را جذب کرده است .
YOYO WALLET ، یک کیف پول الکترونیکی است که پرداخت های سیار و خودکار را تسهیل می کند و بیشتر برای مشتریان خرد کاربرد دارد . ضمن اینکه در پرداخت سریع و خودکار استفاده می شود از امنیت بسیار بالایی برخودار است . همچنین نوعی بازاریابی منسجم و یکپارچه را ارائه می دهد که مشتریان را در بخش های مختلفی چون هدایت فروش ، افزایش درآمد و ارزیابی تجارت یاری می دهد . این استارت آپ در سال 2015 ، 15 میلیون دلار سرمایه را با خود همراه کرده است .